Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně

  • Čeština
  • English
  • Úvod
  • Aktuality
  • O nás
    • O galerii
    • Historie
    • Nový Zlínský salon
      • 2017
      • 2014
        • Odborná jury VII. Nového Zlínského salonu
        • Seznam účastníků
      • 2008
        • Odborná jury V. Nového Zlínského salonu
        • Pocta Adrieně Šimotové
        • Pocta Juraji Bartuszovi
      • 2005
        • Odborná jury IV. Nového Zlínského salonu
        • Pocta Vladimíru Vašíčkovi
        • Pocta Ivanu Štěpánovi
      • 2002
      • 1999
      • 1996
    • Zlínský salon mladých
      • Cena Václava Chada
      • Cena Igora Kalného
      • 2015
      • 2012
      • 2009
      • 2006
      • 2003
      • 2000
      • 1997
    • Ke stažení
    • Sbírky
      • Obrazy
      • Kresby
      • Grafika
      • Sochy
      • Architektura
    • Spolupracujeme
    • Galerie ONLINE
      • Online průvodce
      • Archiv časopisu Prostor Zlín
      • Zajímavosti z depozitáře a kvízy
      • Galerie pro děti ONLINE
        • Galeřiště (2 - 5 let)
        • Tvůrčí úkoly
        • Sobotní výtvarná dílna
      • Okem kurátora
      • Stopy architektů ve Zlínském kraji
    • Volná místa
  • Výstavy
    • Aktuální
    • Připravované
    • Minulé
    • Galerie ONLINE
  • Doprovodný program
    • Aktuální
    • Připravovaný
    • Minulý
    • Celoroční aktivity
    • Pro děti
    • Básníci v Prostoru Zlín
      • 2010
      • 2011
      • 2012
      • 2013
      • 2014
      • 2015
      • 2016
      • 2017
      • 2018
      • 2019
      • 2020
      • Vernisáže & derniéry
      • 2021
  • Knihovna
  • Publikace a Prostor Zlín
    • Prostor Zlín
      • O časopise
      • Objednávky
      • Archiv
  • Pro školy
    • Mateřská
    • Základní
    • Střední
  • Pro návštěvníky
    • Otevírací doba galerie a vstupné
    • Informace o zpracování osobních údajů
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Pro média
    • Napsali o nás

Aktuality
Co je nového v Krajské galerii
Archiv aktualit

Program
Kalendář pořádaných výstav
Dnešní program

Newsletter

Základní škola

1. stupeň

  • Jak malují pocity
  • Sochařovo kouzlo
  • Život věcí
  • Paní Kostka a pan Kolečko v galerii
  • Jak se staví město?

2. stupeň​

  • Poztrácené portréty
  • Máme plán aneb jak se stát urbanistou začátečníkem
  • Žlutá hlava, růžové ruce, zelené nohy
  • Prostor Zlín – um. díla ve veřejném prostoru (terénní program)

O programech

1. stupeň

socha_50

Sochařovo kouzlo

  • expozice: + - Zlín, část věnovaná sochám
  • téma: sochař, socha, sousoší, figura, busta, materiál, příběh, dotek
  • obsah: Kdo proměnil kámen v příběh? Co všechno jde vytesat a jak se modeluje? Děti se seznamují se sochařským uměním, jeho náměty, materiály a s prací sochaře. V pohybových hrách odkrývají odpovědi na otázky; co socha představuje, jaký je její příběh a poselství, proč vlastně vzniká. Samostatně vytváří vlastní sochu z hlíny s využitím jednoduchých modelovacích postupů.
  • tvůrčí dílna: modelování, práce s hlínou
  • cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí pohybové a komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí haptické vnímání a manuální zručnost.

DSC09347-Enhanced-NR_50

Paní Kostka a pan Kolečko v galerii

  • expozice: + - Zlín, část věnovaná obrazům
  • téma: malba, hra, hudba, naslouchání, umělecká stylizace, základní geometrické tvary
  • obsah: S našimi průvodci paní Kostkou a panem Kolečkem prozkoumáme obrazy malířů Josefa Čapka,  Harmonikář. Seznámíme se se základními geometrickými tvary, budeme stavět z kostek i sochat z papíru. Nakonec spolu vytvoříme hudební orchestr a rozezníme galerii.
  • tvůrčí dílna: tvorba papírové sochy z barevných komponentů (nůžky, barvy)
  • cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí pohybové a komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí manuální zručnost a kreativitu.

Život věcí

  • expozice: + - Zlín, část věnovaná sochám
  • téma: zatiší,  materiál, příběh, smysly, dotek, chuť, čich
  • obsah: Zátiší jako soubor  mnoha nejrůznějších předmětů, jak je lidé užívají a vnímají. Děti se seznamují s výtvarným tématem zátiší. Pomocí hry odkrývají vlastnosti, chutě, vůně daných předmětů. Jaký je jejích příběh a symbolika? Samostatně maluji jednotlivé předměty, společně pak vzniká veliké zátiší. Zaznamenají i čuchový, chuťový a dotykový vjem.
  • tvůrčí dílna: pastel, tužka, netradiční výtvarné materiály-lepidlo, pěna, pigment
  • cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí haptické vnímání a manuální zručnost.DSC04220_50 (1)

Jak malují pocity

  • expozice: + -  Zlín, část věnovaná obrazům
  • téma: malíř, malba, portrét, autoportrét, barvy, obličej, emoce, nálada, osobitost, já
  • obsah: Na vybraných dílech umělců se děti seznamují s pojetím lidské podoby a povahy v malířství. Nahlížejí  spolu do světa pocitů. Ohledávají proměny v lidské tváři v  podobě emocí.
  • Uvědomují si souvislost mezi zobrazením vzhledu osoby a jejím aktuálním nastavení Společně sestavují portrét. S využitím různých malířských technik vytváří vlastní autoportrét. 
  • tvůrčí dílna: malba portrétu, autoportrétu (vodové a temperové barvy, míchání barev)
  • cíle: Cílem tohoto programu je rozvíjení vlastního sebepojetí a pojetí druhých lidí na podkladě vnějšího vzhledu. Prohlubování vzájemné empatie a činnosti vedoucí k poznávání částí lidského těla a jeho záznamu prostřednictvím malby.

DSC00863

Jak se staví město?

  • expozice: + -  Zlín, architektura
  • téma: urbanismus, město, bydlení, veřejný prostor 
  • obsah: Jak se staví město? Jak se plánuje a staví. Co potřebuji mít ve svém okolí, abych ve městě žil spokojeně? Děti budou splupracovat na tvorbě města, jeho důležitých částech a společně se pokusí řešit problémy, které je ve městě potkávají.
  • tvůrčí dílna: model města (výroba papírových staveb a modelu města, krabičky, nůžky, lepidlo)
  • cíle: Seznámení se základními urbanistickými pojmy (veřejný prostor, životní prostředí, městské zóny, funkce budov, atd.).

DSC00317-Enhanced-NR_50

2. stupeň

Poztrácené portréty

  • expozice: + -  Zlín, část věnovaná obrazům
  • téma: krajina, portrét, figura, malíř
  • obsah: Program přiblíží nejvýznamnější české krajináře a jejich tvorbu. Protipólem si ukážeme portréty obsažené v naší stálé expozici od konce 19. století až po současnost. Zabývat se budeme tématy čisté krajiny, doteky či dopady člověka v krajině, a to prostřednictvím kreativních úkolů.
  • tvůrčí dílna: tvorba scény – jeviště, malování, práce s papírem
  • cíle: Seznámení s významnými českými malíři, důraz na vlastní vnímání a interpretaci děl, rozvíjení komunikačních a kreativních schopností prostřednictvím skupinové práce.

 

DSC03704-Enhanced-NR_50

Máme plán aneb jak se stát urbanistou začátečníkem

  • expozice: + -  Zlín, architektura
  • téma: urbanismus, město, bydlení, veřejný prostor 
  • obsah: Jak se staví město? Co potřebujeme mít ve svém okolí, abychom ve městě žili spokojeně? Zahrajeme si na architekty a urbanisty a vybudujeme naše společné město. Budeme diskutovat o jeho důležitých částech a pokusíme se řešit problémy, které nás ve městě potkávají.
  • tvůrčí dílna: Tvorba papírových modelů budov. Materiál: papír, nůžky, lepidlo, barvy
  • cíle: Seznámení se základními urbanistickými pojmy (veřejný prostor, životní prostředí, městské zóny, funkce budov, atd.).


Edukační program věnující se zlínské architektuře

Žlutá hlava, růžové ruce, zelené nohy  

  • expozice: + -  Zlín, část věnovaná obrazům
  • téma: člověk, portrét, individualita, barva, umělecké směry, malba
  • obsah: Edukace zaměřená na člověka a individualitu, jeho pocity jak v současném světě nebo klidně před sto lety. Vysvětlíme si, jak důležitá je v obraze barva a co všechno umělcům může pomoci vyjádřit. Prostřednictvím děl v expozici se seznámíme s pojmy jako je existencionalismus, kubismus, surrealismus nebo informel a vtáhneme se do vizuální mysli těchto malířů.
  • tvůrčí dílna: prostorové ztvárnění hlavy nebo figury
  • cíle: Seznámení s pojmy malířství a sochařství 20. století, dialog, rozvíjení vnímání vlastní identity.

Prostor Zlín – um. díla ve veřejném prostoru

Terénní edukační program s tištěným průvodcem a mapou obsahujícím úkoly u jednotlivých uměleckých děl. Představuje veřejná zlínská prostranství a jeho uměleckohistorické proměny.

Terénní edukační program

 

Krajská galerie výtvarného
umění ve Zlíně, p.o.

Vavrečkova 7040
760 01 Zlín

Galerie na mapě

info@galeriezlin.cz
+420 573 032 220

IČO: 00094889

Baťův institutkraj nové

Copyright © 2025 Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, p.o.

Vyrobil: HEADBOX

  • Mapa stránek
  • Podmínky používání
  • Vyhledávání
  • Prohlášení o přístupnosti