Mateřské školy
Nabídka edukačních programů 2024/2025 (pdf)
dramaticko-výtvarné programy
Ke krátkodobým výstavám
Kromě celoročních edukačních programů nabízíme také programy k aktuálním výstavám. Ve školním roce 2024/2025 připravujeme:
- Zlínský salon mladých, Trienále současného umění
- Julius Zeyer
- Jan Ambrůz
- Krajina
- Radim Hanke
- Pes přítel člověka
- Historie grafického designu ve Zlíně
- Martin Čada
- Dušan Tománek
- Svatopluk Slovenčík
- Jano Köhler
O programech
Hlava na hlavě malujeme portrét
- expozice: + - Zlín, část věnovaná obrazům
- téma: malíř, malba, portrét, autoportrét, barvy, obličej a jeho části, osobitost, já
- obsah: Na vybraných dílech umělců se děti seznamují s pojetím lidské podoby a povahy v malířství. Uvědomují si souvislost mezi zobrazením vzhledu osoby a jejími povahovými rysy. Společně sestavují portrét. S využitím různých malířských technik vytváří vlastní autoportrét.
- tvůrčí dílna: malba portrétu, autoportrétu (vodové a temperové barvy, míchání barev)
- cíle: Cílem tohoto programu je rozvíjení vlastního sebepojetí a pojetí druhých lidí na podkladě vnějšího vzhledu. Budou rozvíjeny činnosti vedoucí k poznávání částí lidského těla a jeho záznamu prostřednictvím malby.
Sochohrátky
- expozice: + - Zlín, část věnovaná sochám
- téma: sochař, socha, sousoší, figura, busta, materiál, příběh, dotek
- obsah: Sochy mohou proměňovat místa a ovlivnit, jak je lidé užívají a vnímají. Děti se seznamují se sochařským uměním, jeho náměty, materiály a s prací sochaře. V pohybových hrách odkrývají odpovědi na otázky; co socha představuje, jaký je její příběh a poselství, proč vlastně vzniká. Samostatně vytváří vlastní sochu z hlíny s využitím jednoduchých modelovacích postupů.
- tvůrčí dílna: modelování, práce s hlínou
- cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí pohybové a komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí haptické vnímání a manuální zručnost.
Byl jednou jeden [baťovský] domeček
- expozice: + - Zlín, část věnovaná architektuře
- téma: architektura, dům, Zlín
- obsah: Program přibližuje dětem práci architekta a na vystavených modelech se seznamují s různorodostí jejich provedení. Zpracovává také téma stavby domu a rozvíjí znalosti dětí o stavebních materiálech, dřevěných, kamenných a cihelných stavbách. Součástí programu je společná stavba domu na modelu dřevěné skládačky. Závěrem práce je zhotovení vlastního baťovského domu s použitím různorodých představených materiálů.
- tvůrčí dílna: stavba domu (interaktivní dřevěná skládačka), výroba baťovského domečku (lepení, stříhání, kreslení)
- cíle: Cílem tohoto programu je rozvíjení poznatků o architektuře, materiálech, jejich zpracováním a používáním na stavbě domu. U dítěte se budou rozvíjet kompetence k učení, k řešení problémů během her, bude rozvíjena komunikace během diskuze a manuální zručnost v závěrečné části.
Malý umělec - výtvarná dílna na volitelné téma
- Hravou formou seznamuje nejmenší děti se všemi druhy výtvarného umění.
- Dílny jsou připraveny k vybraným uměleckým dílům, z nichž čerpají inspiraci. Začátek každé dílny se odehrává přímo v prostorách expozice.
- Různorodé tvůrčí postupy: hra, malba, kresba, modelování, koláž, objekty …
- Po předchozí domluvě lze zvolit téma i techniku dílny.
dramaticko-výtvarné programy
Pejsek a Kočička v galerii
Příběhem Pejska a Kočičky od pana Čapka se děti dostanou k výtvarným dílům jako kouzelnému, magickému světu umění a fantazie. Průvodcem jim bude prasátko Hloupátko, se kterým společně vytvoří Pejska a Kočičku. Děti se tak skrze hru dozvědí něco o českém kubismu, Čapkovi a umění.