Mateřská škola
O programech
Jak malují pocity
- expozice: + - Zlín, část věnovaná obrazům
- téma: malíř, malba, portrét, autoportrét, barvy, obličej, emoce, nálada, osobitost, já
- obsah: Na vybraných dílech umělců se děti seznamují s pojetím lidské podoby a povahy v malířství. Nahlížejí spolu do světa pocitů. Ohledávají proměny v lidské tváři v podobě emocí. Uvědomují si souvislost mezi zobrazením vzhledu osoby a jejím aktuálním nastavení Společně sestavují portrét. S využitím různých malířských technik vytváří vlastní autoportrét.
- tvůrčí dílna: malba portrétu, autoportrétu (vodové a temperové barvy, míchání barev)
- cíle: Cílem tohoto programu je rozvíjení vlastního sebepojetí a pojetí druhých lidí na podkladě vnějšího vzhledu. Prohlubování vzájemné empatie a činnosti vedoucí k poznávání částí lidského těla a jeho záznamu prostřednictvím malby.
Sochařovo kouzlo
- expozice: + - Zlín, část věnovaná sochám
- téma: sochař, socha, sousoší, figura, busta, materiál, příběh, dotek
- obsah: Kdo proměnil kámen v příběh? Co všechno jde vytesat a jak se modeluje? Děti se seznamují se sochařským uměním, jeho náměty, materiály a s prací sochaře. V pohybových hrách odkrývají odpovědi na otázky; co socha představuje, jaký je její příběh a poselství, proč vlastně vzniká. Samostatně vytváří vlastní sochu z hlíny s využitím jednoduchých modelovacích postupů.
- tvůrčí dílna: modelování, práce s hlínou
- cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí pohybové a komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí haptické vnímání a manuální zručnost.
Paní Kostka a pan Kolečko v galerii
- expozice: + - Zlín, část věnovaná obrazům
- téma: malba, hra, hudba, naslouchání, umělecká stylizace, základní geometrické tvary
- obsah: S našimi průvodci paní Kostkou a panem Kolečkem prozkoumáme obrazy malířů Josefa Čapka, Harmonikář. Seznámíme se se základními geometrickými tvary, budeme stavět z kostek i sochat z papíru. Nakonec spolu vytvoříme hudební orchestr a rozezníme galerii.
- tvůrčí dílna: tvorba papírové sochy z barevných komponentů (nůžky, barvy)
- cíle: Dítě zaměřuje pozornost na vystavená díla. Jednoduchým způsobem zvládá interpretovat, co vystihují. Ve skupinové práci rozvíjí pohybové a komunikační dovednosti. V samostatné práci rozvíjí manuální zručnost a kreativitu.
Jak se staví město
- expozice: + - Zlín, architektura
- téma: urbanismus, město, bydlení, veřejný prostor
- obsah: Jak se staví město? Jak se plánuje a staví. Co potřebuji mít ve svém okolí, abych ve městě žil spokojeně? Děti budou splupracovat na tvorbě města, jeho důležitých částech a společně se pokusí řešit problémy, které je ve městě potkávají.
- tvůrčí dílna: model města (výroba papírových staveb a modelu města, krabičky, nůžky, lepidlo)
- cíle: Seznámení se základními urbanistickými pojmy (veřejný prostor, životní prostředí, městské zóny, funkce budov, atd.)
Malý umělec - výtvarná dílna na volitelné téma
- Hravou formou seznamuje nejmenší děti se všemi druhy výtvarného umění.
- Dílny jsou připraveny k vybraným uměleckým dílům, z nichž čerpají inspiraci. Začátek každé dílny se odehrává přímo v prostorách expozice.
- Různorodé tvůrčí postupy: hra, malba, kresba, modelování, koláž, objekty …
- Po předchozí domluvě lze zvolit téma i techniku dílny.