Edukační programy pro 1. stupeň
Nabídka edukačních programů pro rok 2022/2023 (pdf)
K aktuální výstavě:
Celoročně
dramaticko-výtvarné programy
K aktuální výstavě:
- expozice: stálá expozice
- téma: malba, barva, emoce
- obsah: Program zábavnou formou seznámí děti s mícháním barev a jejich vzájemnými vztahy. Poznají základní, odvozené, teplé a studené barvy. V obrazech budou hledat barevné harmonie a kontrasty. Seznámí se s různými malířskými technikami a naučí se míchání barev. Odhalíme tajemství výroby některých barev a dozvíme se, že každá barva může mít i jiný psychologický význam.
- tvůrčí dílna: míchání barev - experimentování, malování
- cíle: Vnímat a rozlišovat druhy barev, třídit barvy podle jejich vlastností. Samostatně i skupinově řešit zadané úkoly. Míchat barvy a vnímat jejich účinky na psychiku.

- expozice: stálá expozice
- obsah: Základem programu je prvotní seznámení dětí s prostorem galerie a vybranými malířskými, sochařskými a uměleckořemeslnými díly. Společné povídání a skupinové hry vedou k interpretacím uměleckého díla.
- cíle: Učit děti zájmu o umělecká díla a porozumění pro umělecká setkání. Aktivní komunikace s výtvarným dílem s důrazem na autenticitu zážitku. Děti se seznámí s různými přístupy ve výtvarném umění.

- Hravou formou seznamuje děti se všemi druhy výtvarného umění.
- Dílny jsou připraveny k vybraným uměleckým dílům, z nichž čerpají inspiraci. Začátek každé dílny se odehrává přímo v prostorách expozice.
- Různorodé tvůrčí postupy: hra, malba, kresba, modelování, koláž, objekty …
- Po předchozí domluvě lze zvolit téma i techniku dílny.

- expozice: Řády vidění, Prostor Zlín
- obsah: Základem programu je seznámení dětí s prostorem galerie a vybranými malířskými, sochařskými a uměleckořemeslnými díly.
- tvůrčí dílna: Děti dostanou k dispozici složku s pracovními listy, zaměřenými na jednoduché výtvarné aktivity.
- cíle: Umožnit dětem bezprostřední kontakt s výtvarným uměním. Ukázat jim, jak nahlížet na umělecká díla. Kromě místopisných poznatků je zaměřen na vysvětlení pojmů: Baťa, malíř, sochař, architekt, designér, krajinomalba, portrét, depozitář, apd.

„Bylo jedno děcko nezkušené, které sen svůj za skutečnost mělo, které zrcadlem si hrálo, v zrcadle svůj obraz ručkama brát chtělo až sklo rozbilo.“
Antonín Procházka.
-
V edukačním programu se s dětmi vydáváme do ulice 1.pol 20. století, zvědavě nahlížíme do dobových výkladních skříní. Inspirací je nám obraz Antonína Procházky – Ulice. Nasáváme atmosféru této doby a konfrontujeme ji s dnešním pohledem. Výkladní skříň plná lahůdek nás inspiruje k výrobě cukrovinek. V dílně pak vyrábíme Zákusky jako 3D objekty s pomocí netradičních materiálů. Barvy, lepidla a podobných materiál ožívá v rukou malých cukrářů.

dramaticko-výtvarné programy
expozice: Prostor Zlín
Příběhem Pejska a Kočičky od pana Čapka se děti dostanou k výtvarným dílům jako kouzelnému, magickému světu umění a fantazie. Průvodcem jim bude prasátko Hloupátko, se kterým společně vytvoří Pejska a Kočičku. Děti se tak skrze hru dozvědí něco o českém kubismu, Čapkovi a umění.

expozice: Řády vidění
Děti si zahrají na malé detektivy, kteří hledají smutnou holčičku z obrazu. Skrze hádanky, úkoly, réby ze světa výtvarného umění i umění vůbec se vydají po stopách Smutné dívky z obrazu Jakuba Schikanedra. Dozví se nejen věci o obrazech v galerii, ale také době jejich vzniku, autorech i sobě samotných.
